Főmenü
- Szakleírások
- Szakdolgozat, portfólió
- Záróvizsga
- A záróvizsga témakörei – Informatikus könyvtáros BA
- A zárószigorlat és a záróvizsga témakörei – Informatikus könyvtáros MA
- A záróvizsga témakörei – Kulturális örökség tanulmányok MA
- A zárószigorlat és a záróvizsga témakörei – Pedagógiai értékelés és mérés tanára MA
- Minőség- és folyamatmenedzsment pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés
- Interaktív e-könyvtár szakirányú továbbképzés
- Záróvizsga témakörök a mérési-értékelési feladatok pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés 2016. - 4 féléves képzés
- Záróvizsga témakörök a mérés-értékelési feladatok pedagógus szakvizsgára felkészítő szakirányú továbbképzés 2016. - 2 féléves képzés
- Kisfilmek
pályázat
Facebook
A zárószigorlat és a záróvizsga témakörei – Pedagógiai értékelés és mérés tanára MA
2013. október 05, szombat
Tömösközi Péter, 13:02
A zárószigorlat és a záróvizsga témakörei – Pedagógiai értékelés és mérés tanára MA
Ajánlás a szaktárgyi zárószigorlat témaköreire
- A 20–21. század pedagógia értékelés folyamata és mérés-értékelési rendszerének törekvései.
- A fejlesztő és minősítő értékelés kapcsolata, feladatai.
- Tanuláselméleti, információelméleti változások és értékelés kapcsolata a 19. századtól napjainkig.
- Matematikai statisztikai eljárások elmélete, adatelemzési eljárások.
- Hipotézisvizsgálat az adatelemzési folyamatban. A kapott eredmények értelmezése a kutatási probléma tükrében.
- Többparaméteres minta elemzése, folyamata. Az eredmények értelmezése a kutatási probléma tükrében.
- A tanulók értékelési folyamata, értékelési-mérési típusok.
- Nemzetközi és hazai pedagógiai értékelési rendszerek.
- Oktatási rendszerek értékelése, nemzetközi összehasonlító projektek, kutatások elemzése.
- Intézményfejlesztési, iskolafejlesztési programkidolgozása.
- Szervezetfejlesztés, szervezetdiagnosztika. Vezetés és szervezetfejlesztés.
- A tesztkészítés elméleti és gyakorlati kérdései a hagyományos lehetőségektől a Web-felületen történő alkalmazásig.
- Teszt és a populáció-minta összetétele és a felmérés céljainak kapcsolata.
- Minőségmenedzsment és intézményi működést befolyásoló pedagógiai értékelés elmélete és gyakorlata.
- Minőségfejlesztés kérdései a nevelési-oktatási folyamatban. Intézményi jogszabályok.
- Az Intézményértékelés hazai és Uniós szabályai.
- Empirikus mérési folyamat bemutatása a mintavételezéstől a következtetések levonásáig.
- A tudásszínt-mérés lehetősége és számítógép-alapú feldolgozása.
- Elektronikus tudásszínt-mérő tesztek jellemzői, alkalmazási területei.
- Komplex pedagógiai kutatási probléma elemzési lehetőségei a matematikai statisztika módszerével
Ajánlás a szaktárgyi záróvizsga témaköreire
- A tudás pszichológiai, szociológia, filozófiai elmélete, tudáskoncepciók.
- A tudományos megismerés.
- A kutatásmetodika helye a társadalomtudományban.
- Pedagógiai kutatás tudományos feltételei, a kutatás folyamata, céljai.
- A tanulók értékelési folyamata, értékelési-mérési típusok.
- Minőségbiztosítás a közoktatásban. Minőségfejlesztési eljárások.
- Intézményértékelési modellek a közoktatásban.
- Intézményértékelés jogi háttere Magyarországon és az Európai Unióban.
- Teljesítményértékelés története és társadalmi funkciója.
- Hazai és nemzetközi információs források.
- Közoktatásban használt ellenőrzési, mérési módszerek. Országos és nemzetközi szintű tanulói teljesítményt mérő projektek.
- Mérési-, értékelési eljárások csoportosítása. Az informatika lehetőségei a mérési-, értékelési folyamatokban.
- Tesztkészítés. Itemanalízis és szerepe a folyamatban.
- Kompetenciamérés folyamatának megtervezése, mérőeszközök készítése, adatok feldolgozása, értelmezése.
- Informatikai technológiák az értékelés-mérés folyamatában. Kvantitatív, kvalitatív értékelés.
- Információkeresés az Interneten. Az Internet társadalmi, gazdasági és kulturális hatása.
- Rendszerszintű értékelés, a legfontosabb hazai és nemzetközi értékelés.
- Leíró statisztikai vizsgálatok szerepe az értékelési folyamatban.
- Hipotézis vizsgálatok statisztikai mutatók segítségével.
- Információ és információs rendszerek a pedagógiában.